Százas...
2016. február 02. írta: zati

Százas...

2016.02.02100_leva.jpg

  Kicsit rendhagyó poszttal örvendeztetem, illetve fárasztom magamat és a Kedves Olvasót.
Amikor 2013 nyarán eszembe jutott, hogy írjak pár sort... Ezután Albenán fürdőzés közben elkezdtem fogalmazni... Majd 2014 kora nyarán egy Word dokumentumban elkezdtem a fontos infókat összefoglalni kiváló kollégáimnak.
 A tervem az volt, hogy néhány posztban bemutatom a bolgár tengerpart gyöngyszemét, Albenát az Úri Közönségnek. Hadd lássák, milyen jkellemes kis hely, és hadd jöjjenek, ha egy jó ár-érték arányú nyaralási lehetőséget keresnek.
A sebtében összeírt információkat végül megosztottam mindazokkal, akiket érdekel, vagy épp csak vidám, napos történeteket olvasnáak. Így született meg ez a blog.  

   Aztán feltolultak az élmények, és megszaladt a billentyűzet. Gyerekkori emlékekkel kezdbg2.JPGődött, kamaszkoriakkal folytatódott, és elértünk a 2010-es évek családi élményeihez, amik remélhetőleg még nem értek véget. Az információk és emlékek mellé bele kerültek a bolgár vendéglátás valami miatt érdekesnek ítélt helyei. És a gondolat: ne a hülyeséget beszélő utazási irodák kasszáját, hanem a saját élményeiket hizlalják - és vigyék jó hírét a vendégszerető és szeretetre méltó bolgár embereknek, akik komolyan gondolják, hogy visszaszerezzék a magyar vendégeket.

Eközben elértem a 99.posztot.

Ez a századik. 

Száz rövid írás. 

Minden hátsó szándék vagy cél nélkül - csak a szórakoztatás kedvéért.Nord orient.JPG
Köszönöm mindazoknak, akik belepillantottak írásaimba, azoknak, akik több-kevesebb figyelmet szenteltek, s akik esetleg visszajelzést is adtak.
Több, mint nyolcezer oldalletöltés történt a kezdetek óta. 
Köszönöm!

Mindezek mellett négy szösszenet - talán érdemes megemlíteni őket.

1. Csak egy SMS

Tamás barátomék néhány nappal előttünk tértek haza 2015-ben.
Reggel egy SMS várt minket:
- Elkapott minket egy vírus. Csak Albenán lehet gyógyítani...
Jó érzés. Én ezt 1976 óta ismerem - volt 28 év szünet is, és semmi sem enyhítette közben.
De hogy gonoszkodjak:
- Hazaértünk, isszuk a Zlaty Bazantot!
- Gratulálok! Mi a Margo's-ban isszuk a Zagorkát...

2. Egy meglepetés-vendég

2015 októberében kaptam egy e-mailt.
Egy úriember, György jelentkezett, nem kis érdekességgel. Mint kiderült, két alkalommal is egy időben voltunk Albenán - 1977-ben tanulóként vett részt a Dobrich étterem munkájában - majd 1981-ben barátaival tért vissza. A vicc az, hogy nem csak a fényképeinken tűntek fel, hanem emlékezett is "komoly" társaságunkra, amint Aurélt ássuk el a homokban :) Rövidesen személyesen is találkoztunk - egy megfontolt, (hozzám hasonlóan) középkorúvá nemesedett úr, kiváló társaságként fantasztikus sztorizássá alakultunk - fénykép- és élménycserével.

3. Az ügyeskedők

2015 januárjában kis híján a vádlottak padján találtam magam.
Történt, hogy utazási irodák ajánlatait böngészve feltűnt a harkányi székhelyű Gla..s tours utazási iroda ajánlata, dscf3589.jpgamelyben többek között az általunk látogatott Dorostor Hotel ajánlata is szerepelt. A gond az, hogy az albena.bg foglalási oldal áraihoz képest több, mint kétszeres áron. Sebaj, beígértek nem létező szolgáltatásokat és extrákat - majd a pofára esett magyar turista reklamáljon csak a szálloda recepción és mondja el mindenkinek, Bulgária milyen lehúzós hely. Holott...
   Posztomat volt iskolatársamnak, kiváló barátomnak köszönhetően pillanat alatt megosztották az átverésre érzékeny emberek - lett is belőle fenyegetőzés, jogászkodás az iroda részéről. Annak ellenére, hogy amit akkor megosztottam - tények voltak. Ám végül lekerültek a fals ígéretek - talán nem volt hiába a kampány...

4. A tájékozatlan tájékoztató

2015. év elején a győri Árkád-ban sétáltunk. Megálltunk a Robi...n tours irodája előtt. 
Ajánlottak Bulgáriát - a magyar lehúzásnak gyakorlatnak megfelelően szigorúan Naposparton, all incliusive ajánlatokkal.
   Gondoltam egyet: - na nézzük csak...
Csinos, nett, ragyogó szemű kisasszony.dorostor6.JPG
 - Jó napot, bolgár tengerparti nyaralás érdekelne minket...
 - Ajánlunk Naposparton, all inclusive...
 - Hmmm. Albena..?
 - Őőőő... Igen. Van Albena...
 Kattog a billentyűzet. Azt hittem, szétvág az ideg. "Az interneten nézi..."
 - Hmm. Van Albena. All inclusive...
 - Minket csak reggelivel érdekelne. 
 - A helyzet az - mondta csillagszemével a szemünkbe nézve - hogy Albenának nincs belvárosa. Így nincsenek éttermek.
"BULLSHIT!!! BULLSHIT!!! BULLSHIT!!!" - szólalt meg fejemben az irányított tévedéseket jelző szenzor.
 - Ezért aztán - folytatta a vetítést a kis hölgy - csak fél-egy órás buszozás után tudna a kedves vendég megvacsorázni, ha Albenára menne.20100814_0678.JPG
 - Aha - néztem hülyén . köszönöm...
Kimentünk. Ekkora hülyeség hallatán nem tudtam, sírjak, vagy nevessek. Vártam pár percet.
 - Visszamegyek, és felfedem magam . mondtam, mintha valami titkosügynök lettem volna. 
Beléptem hát az utazási irodába.
 - Kisasszony... A helyzet az hogy... - és elmondtam, ki vagyok és hányszor jártunk ott. Végül megadtam neki blogom címét - hátha érdekli mint turisztikai szakembert, vagy mint magánembert.
   Annyi biztos: aznap este megugrott a letöltött oldalak száma... 

Bízom benne,

hogy néhány embert hozzásegítettem ahhoz, hogy visszaemlékezzenek saját nyári emlékeikre. Hogy úgy döntsenek, osztozzanak velünk a jelenben. És hogy ne hagyják magukat becsapni.

Akit ez érdekel - szeretettel várom a folytatásban, a következő száz beszámolóban - higgyék el, van még miről mesélnem :)

S tudom, van, aki dicsekvésnek veszi megosztásaimat. 
Őt csak sajnálom, amiért nem adatik meg. Vagy még jobban sajnálom, ha megadatott - csak elfelejti...

albena_003.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bulgaria-albena.blog.hu/api/trackback/id/tr888354690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása