Felkészül... 2010 :)
2014. augusztus 31. írta: zati

BG10.JPG(2010. április)
   Miután tisztáztuk, hogy akkor idén Bulgária, nekiláttunk a szervezésnek.
Jómagam huszonnyolc évvel (!) korábbi emlékekkel bírtam, tudván, hogy azok bizony egy másik világ emlékei...
Az elképzelésünk két pont köré volt lecövekelve:

1. A cél: Albena. Gyerekkori emlékek alapján szó sem lehet másról.
2. Az ellátás: csak reggelivel.

Nem, nem óhajtunk all-inclusive vendégként minden étkezésünket tíz-egynéhány napon keresztül ugyanannak a szakácsnak a termékeiből elkölteni. Ellenben a helyi éttermek és vendéglők mind-mind más ízek és hangulat változatosságával gyönyörködtet - na, ezt kár lenne kihagyni - gondoltam én. És gondolom ma is.

Eléggé el nem ítélhető módon, hasonlóan a kezdő utazók nagy részéhez, mi is az utazási irodák kínálatában próbálkoztunk eligazodni elsőként. A gond ezzel az volt, hogy mi két enti alapvetésünkhöz képest két manrtár hallhattunk felváltva:
 - Ó, természetesen vaaaan, tessék, Napospart, Szozopol...
 - Köszönöm, Albenát mondtam...
 - Ó, meglátják, milyen széééép Szánnibíccs meg Szozopol...
 - Albena?
 - Az nincs, de van Napos Szánnibíccs...

Avagy:
 - Van, all inclusive...
 - Köszönöm, reggelivel szeretnénk...
 - De hát milyen jó az, a korlátlan étel és italfogyasztás...
 - Köszönöm, reggelivel...
 - Nem fogják megbánni, van ultraóllinkuzív is...

Nos, rendben, a papagájokról ennyit.

Ekkor én nem az X-szárnyú tűzvető kompjúterét kapcsoltam ki, hanem az asztalit (nem, nem félédest...) be. Éééés: nekiláttunk szállást keresni.
   Azt mindenesetre hamar levágtuk, hogy páratlan számú ággyal szállást foglalni az esély nullához közelít, mindenütt 2 illetve 2+2 ágyas, két hálószobás lakok kínálják magukat. Az árak ezzel együtt is barátinak voltak mondhatók, tehát ha lefoglal az ember két kétágyas szobát, az egyiket egy főre, így is jó üzletnek ígérkezik.

Okos, legalábbis nálam rutinosabb emberek azt mondják, hogy mindig az első benyomás a helyes. Meg azt is, hogy "hallgass a megérzésedre..!".  Utólag vallom csak be, hogy miután 28 évvel korábban más dolgok foglalkoztattak engem és az egész világot, kicsit aggódtam arra gondolva, milyen lehet a valóság.
   Minden esetre az internetes fizetéssel szemben a bizalmam nem csapott magasra, ezért igyekeztünk olyan helyet keresni, ahol a helyszínen is van lehetőség a számla rendezésére.
   Úgy tűnt, meg is találtuk.
   Gyerekkoromban volt szerencsém bejárni Albenát. Innen emlékszem, hogy az interneten lelt hotel a jelzett helyen nem létezett még a '70-es-'80-as években. - Sebaj - gondoltam, s mondtam is kicsiny családomnak. - azóta történt egy s más, biztosan azóta épült. Hiszen a térképen jelölt helyen eredetileg bungallók álltak.

Mindenesetre 2010 áprilisában kezünkben volt egy szállodafoglalás 2+2 főre és egy telefonszám.
Ideje volt megszervezni az Utazást :)