'21 - Vízből és madártávlatból az uccsó, de nem utolsó...
2023. július 04. írta: zati

A tegnapi érdekesre sikerült mamóparádé után kipihenten és nyugodtan kevergettük kávénkat az erkélyen, annálimg_20210730_085928.jpg is inkább, mert reggelire ezúttal nem volt gondunk: szokásunktól eltérően ezúttal csak szobát kértünk, reggeli nélkül. Nagyon nem aggódtunk, tudván, hogy szállásunk, a Kaliopa hotel strandbárja működteti Albena legjobb pizzázóját. Na jó, az egyik legjobbat.
img_20210730_092612.jpg   Mielőtt étkezni indulnánk, tehát élvezzük reggeli kávénkat. A fényképen a kávé látható.
A kávét nézzük, a kis poharakat nem firtatjuk...

Miután elfogyasztottuk KÁVÉNKAT, ideje volt leballagni a tengerparton álló szálloda strandjára - egy jó pizzára.
Kiváló reggeli, és majdnem 11 óra volt, mire mindezzel végeztünk.

Lenn, partonimg_20210730_102920.jpg

- mert a parton lenni jó, s mi ezért le is mentünk, utolsó teljes napunkat eltölteni.
Az időjárás ingadozott, mint a középparaszt, a vízimentők tornyain piros zászló lengedezett, ami azt jelentette, hogy a vízben sok mulatságot ne tervezzünk. De mi terveztünk, de mivel a csendesebb időt délutánra jelezték, nekünk pedig mindenre ez az egy napunk volt - eldöntöttük: körülnézünk Albenán, délután pedig a vízre és a szelekre bízzuk magunkat.

Egyetlen nap

- ennyi van hátra az idei nyárból.

E sorok írásakor már csak történelem, de akkor egy kegyetlen helyzet volt: a járványügyi korlátozásokimg_20210730_160144.jpg csak tetézték Albena ügyvezetőjének esztelen döntésein: a 2020-as járványügyi zárás után 2021-ben az újranyitásban reménykedtek, de egész szállodasorok álltak üresen. Emellett a korábban ragyogó, folklórműsorokkal és kiváló ételekkel vendégcsalogató éttermek álltak üresen, zárva, gazzal felvert udvarral, helyenként düledező tetővel. A hangulatos helyek zárva, a vendég meg álljon sorba a tálalópultoknál - ahol az orosz vendégek raboltak le minden jobb falatot, simán félretolva a sorba álló más nációt.

Nekem a mindenáron all-inclusive ellátást tukmáló gazemberség fáj, ami az egyedi, kitűnő hangulatú helyekből turista-gyárakat csinál - és nem mellesleg értékeket tüntet el.

Utunkat a Bazárban kezdtük, ahol az üzletek nagy része zárva volt. Aztán délnek, a Baltata park felé fordultunk, első állomásunk a Slaviyanski Kat - lett volna. A hely elhagyatottan állt. Láthatjuk, milyen volt, és milyen lett.

A déli partszakasz három impozáns szállodája körül a Boryana nyitva, vendégekkel teli, de a két "nővére", aimg_20210730_135820.jpg Nona és Elitsa zárva voltak. Mint később megtudtuk, az alacsony foglalásszámok miatt a szállodák egy részét nem nyitották ki, hanem az oda foglalókat átirányították a szomszédos szálláshelyre, ezzel javítva ott a kihasználtságot.
    Beljebb a Laguna trióval volt ugyanez a helyzet - a Garden - Mare - Beach (Egykoron Balik-Karvuna-Tervel) hármasból is csak a tengerparton álló volt nyitva ebben az évben.

Elérkeztünk az Öreg Tölgyhöz - ezt is össze tudjuk hasonlítani.

Ezután felhúztuk a hangulatométert,

és ezen gyökszi vízimutatványos bácsi sem fog tudni rontani, de ez csak egy óra múlva lesznek, mint aimg_20210730_152240.jpg békaemberek a Tanú tárgyalási jelenetében.
   Merthogy először is ennünk kellett valamit ennyi járás után.
   A Baltata kemping felőli oldalán, egy kis erdei bisztrót cserkésztünk be, ahol - esküszöm! - '976-ban eszegettem a kebabcsicsát limonádéval. A tulaj bácsi megörülvén nekünk, egy-két magyar szóval dobta fel a hangulatunkat. Nahát, megismert, biztosan...
   Ezúttal egy levest ettünk, nem, nem limonádéval, hanem sajttortával.

Majd felhúztak minket is

de nem "úgy", hanem "amúgy". img_20210730_190704.jpg
   Történt pedig, hogy miután kellemesen megebédeltünk, és visszasétáltunk a strandra, láttuk, hogy a délelőtt vajúdó vízimókás emberek telkes üzemmel működnek. Persze ez nem lepett meg minket, mert a motorcsónakokat és a színes kupolaernyőket messziről láttuk, és magunknak - legalábbis számomra - váratlanul döntöttük el:
 - Menjünk fel az ernyővel...
   Oda is ballagtunk az egyik állomáshoz, ahogy egy vén bunkó, aki nem mellesleg a 2010-ben még barátságos Vén Tengeri Medve volt, akit aztán utána kevesebbimg_4494.JPG negédességgel, és több alkohol-ezrelékkel szoktunk látni, szóbal az öreg felvette a legundokabb álarcát, végigmért mindkettőnket, engem jobban, majd kibökte:

- Szkolko kilogram?

- Szto i petdeszat - mondtam neki, mármint hogy ketten százötven.
   Nos, tudjuk, hogy Anyuknak a korát, Apuknak a súlyát nem szép dolog firtatni, én magamat mindig minden körülmények között kilencven kilónak vallottam, lehet - mondom: LEHET - mutatott a mutató (az a nyomorult...) többet is, de most nem volt rajtam sem munkavédelmi bakancs, sem szemüveg, úgyhogy fogadjuk el azt a kétjegyű számot.
  - Mnógo. Dva round - márminthogy ő nem fogadta el a kilencvenet, és mi két külön felhúzásra ítéltettünk.
  Basszus,  oda van írva, hogy 180 a max súly, hát abba tuti beleférünk - dühödtem be, és nem a dupla menet és a két szimpla menet ára közötti tíz leva (5 euró) különbözet miatt, hanem a sértett férfi-önérzet miatt mondtam:

- Na, akkor húzunk innen...img_4506.JPG

img_4563.JPG   Utunk a másik felszállóállomáshoz vezetett, ahol a jól ismert, mosolygós, kicsit remegős bácsi, meg a ővele megszokott szigorú tekintetű amazon fogadott minket, láthatóan megismerve. Nem egymást, minket...
  A bácsi ránk nézett, csak annyit mondott:
 - Dobre - azaz rendben vagyunk.
Fizettünk hát, majd felöltöttük a mentőmellényeket, és beszálltunk a túlzsúfoltnak nem nevezhető csónakba.
Hogy mennyire váratlan volt a dolog, mi sem jelzi jobban: a kamerámat a szobában hagytam, nem volt nálunk - de már nem húztuk az időt azzal, hogy felmegyek érte, hiszen lassan a nap végére értünk.

Madártávlat

- mondom én, inkább dróntávlat. Míg a madár könnyedén szálldos, minket - az én súlyommal - a motorcsónak motorja erejével húzott fel, a turbina és a csörlő ereje nélkül - "mint ólomszárnyú betonbagoly" engedelmeskednénk a gravitáció hívásának és buknánk bele a habokba - amit aztán a jóarcú kormányos meg is játszott kevéssé váratlan módon...
    Ha valaki szeretné, a youtube-on könnyedén talál felvételeket a korábbi évekből... >> ezen a linken. <<

Akármilyen távlat - fantasztikus élmény...

20210730_185502.jpg A nap végét pedig a nap egyre laposabban sütő, aranyszínbe fordulóimg_20210730_190749.jpg fénye - másrészt pedig Szergó barátunk és csapatának munkálkodása jelezte.
   Végre megláttam, hogyan installálják a napernyőket a plázson - ezt még sosem láttam! Az új ernyők helyét kellett mérnöki precizitással, milliméterre kimérni - aztán egy motoros fúrás, majd a hosszú szárú asztalokat szúrták a kijelölt helyre, ezután beleállították a középső csőbe a napernyő szárát. Körülbelül annyi idő alatt, mint ezt elmondtam...

Ránk esteledett...20210730_215351.jpg

img_20210730_205217.jpgÉs ha tengerparti este, akkor itt az ideje a vacsorának. Mi pedig nem változtattunk a bevált felálláson - img_20210730_205309.jpgezúttal is a Nomad Beach club felé vettük az utunkat, és aki kitalálja, mit rendeltünk vacsorára, az jutalmul a Sach avagy Szacs képeit meg is illatozhatja monitoron át.
   Üdítő színfolt - a hely tele volt vendégekkel - ez jó jel, amiimg_20210730_220429.jpg Albena jövőjét illeti...
   És még egy kellemes meglepetés: visszafelé a parton tánc-show, zenével, bulizó fiatalokkal, bizony nekünk is kedvünk lett volna beszállni a buliba.

Nem maradt hát más hátra - az utolsó este...

Hisszük - nem hisszük - szódavízzel, mert holnap, ugye...
 - De jó lenne eljönni Denisék esküvőjére - beszélgettünk - de hát szabadság kellene rá, meg ugye, Várnába repülő nincs, autóval meg két-három napra nem jövünk le - győzködtük egymást, hogy ne bánjuk a dolgot.
Elég volt bánni azt, hogy a parasailingen nem volt nálunk kamera, így nem tudtuk a facebookra feltenni - így lehet, nem is érvényes...

Egészségünkre - ez akkor így érvényes lesz...
  Holnap pedig hosszú út vár ránk.