'21 - Még egy nap nyár - és a hazatérés
2023. december 21. írta: zati

2021.09.12-13

Még egy nap nyár

Igen, a nyúlfarknyi utó-nyaralásba még egy napot beleiktattunk, részint, hogy ne az előző esti programtól fáradtan induljunk haza, másrészt pedig - mert mint tudjuk, Albenán lenni jó, a tengerpart mindenkor csodás, mindig vár minket.

img_20210912_145529.jpg Végigjártuk ismét a jól ismert partszakaszt, pihentünk, ettünk-ittunk.
    A vendégseregből már érezhetően az utóvéd maradt, más, például a horvát tengerparttal ellentétben itt, Bulgáriában szeptember közepén tényleg véget ér a nyaralási szezon.
   Az utcán sétálva visszafelé a szállásunkra, egyszer csak kiáltást hallottunk: img_20210912_121820.jpg
 - Terez! Attila! - Filiz, az ifjú ara állított meg minket a Paradise Blue szálloda előtt, tegnap este óta komoly változáson átmenve, leginkább az öltözete lett nem kissé kényelmesebb:
 - Denisszel épp keresni akartunk titeket. Meg akartuk köszönni, hogy eljöttetek - mondták - és egy kis ajándékot adni nektek. Denis odavezetett a bejáratnál álló autójukhoz.
img_20210912_182713.jpg - Ti szeretitek az ilyet - mondta - házi, saját gyümölcsből - mutatott az oda készített üvegekre.
Mindhárom üvegben házi gyümölcs-termék, egyikben finom, kiskanállal fogyasztható, a másik kettőhöz erre nincs szükség, kis nyíláson kiönthető "Boldogság elixír" volt, készítve "Apa és Fia" - köszönjük Big és Little20210912_183849.jpg Kebap.
   Most köszöntünk el - mint kiderült, jövő júniusban találkozunk majd velük, akkor már Szófiában - de ez egy másik történet lesz...

Vacsora

Este a Poco Loco steak house kerthelyiségében ültünk le egy finom vacsorára - a tegnapi finom kóstoló után visszatérve a grillezett oldalas és húsok terhelő világába...

És egy kis pihenés...

Hiszen holnap, holnap indulunk...

Új nap - Elindultunk...img_20210913_094930.jpg

img_20210913_095641.jpgKözvetlenül reggeli után persze.
   A reggeli napfény, a bennük fürdő fehér szállodák, és a feltöltött medencék nem azt jelezték, de bizony - itt a szezon vége.
    Nem húzhattuk hát - ideje nekivágni az útnak.kepernyokep_2023-12-21_185343.png

Jó hír, hogy a nyáron még gyalázatos, murvával leszórt portenger volt az Albena-Várna útvonal, mostanra friss aszfaltozás forította, igaz, még útburkolati jelek nélkül. De már nem záporozott autómra a szembejövők által felvert kavicszápor.

Jól haladva

hoztunk egy váratlan döntést. Körülbelül 200 kilométerre Várnától, Omurtag község mellett egy dombtetőn minden évben megcsodáltam távolról az ott kiállított20210913_135402.jpg haditechnikai emlékeket.
Nos, miután most minden összeért - sem túl meleg, sem sietés, a határon sem várható nagy sor - tizenegy év után először... Fékeztem, és megálltunk. Alekszandar Alekszandrov repülő-űrhajósról elnevezett repülési-úrhajózási kiállítás látható, többségében MiG és Szuhoj repülőgépek néhány légelhárító rakéta és mobil radarberendezés társaságában - inkább katonai repülés, mint űrkutatás a tematika. A névadó űrhajós - nem azonos az azonos nevű szovjet kollégájával - a Szojuz-33 tartalékaként, majd a Szojuz TM-5 legénységének tagjaként a Mir űrállomáson dolgozott 11 napot.
    Az ilyen technika kedvelőinek kellemes megállót jelent a látnivaló.

Aztán megálltunk még egy helyen: Korábban ismertünk Bulgária közepén egy Balgarski Izvor nevű faluban egy20210913_131655.jpg cserép és ajándéktárgy-árus helyet. Amint az várható volt, a falu szélén működő üzlet a közelgő autópálya építésével megszűnt. Továbbhaladva a szomszédos Brestnitsa község felé találtunk egy hasonló helyet, és megálltunk maradék leváinkon venni ezt-azt. A legnagyobb tétel egy bájos kerámia szamár volt, mely a nyergén átvetve egy-egy virágcserepet hord a két oldalán. Aranyos!

Érkezés és pihenő -  Dimitrovgrád

20210913_175330.jpg Néhány látnivaló akadt útközben is, ezeket érdemes a fényképeken megnézni - és megérkeztünk a jól bevált Hotel Happy-beimg_20210913_194914.jpg a határ szerb oldalán.
    Az ember a világon bármerre járva bízik benne, hogy nem csak a szállás, hanem ő maga is "jól bevált" vendéggé válik - szerintem a Happy már nagyra értékeli rendszeres és visszatérő látogatásainkat.
 - Ó, ismét itt! - üdvözölt minket a menedzser hölgy - a lakosztályunk épp szabad,img_20210913_203542.jpg akkor fogadják el a normál szoba helyett - invitált minket.
  Nos, igen, kényelmes, tiszta, szép - örömmel vettük birtokba, mielőtt felmentünk volna az étterembe az idei utolsó igazi balkáni vacsoránkra.
  img_20210913_201705.jpgPlejskavica, grillek - imádjuk. Idén sokadjára mondjuk, hogy "lehet, idén nem lesz több".
   De idén valószínűleg tényleg az utolsó alkalom, itt a szeretett Délen.img_20210913_203507.jpg
   Volt miről beszélni, és volt kivel játszani - a hely macskái örömmel üdvözöltek minket, és a részükre felajánlott áldozati falatkákat. Eközben a hombárfejű bumburnyák pincér szikrázó tekintettel méregetett minket. De a nyári affér után jobbnak látta nem szólni.
    Azt hiszem, így is maradt kellemes az este.
    Az idei nyár utolsó estéje szeptember 13-án.

Másnap reggel

20210914_134801.jpgmár csak a hazautazás maradt. A Dimitrovgrád-Belgrád szakasz kicsit hosszú, de legalább hegyek-dombok-img_20210914_091924.jpgalagutak tagolják a monoton utazást.
Ellenben a Belgrádtól hazafelé vezető út valóban unalmas, ahol Újvidék után a forgalom is csökken így, a vendégmunkás-szezon után már csak egy-egy német vagy osztrák autó suhan északnyugat felé.
 - Günther, Hans, mentek hazafelé - mondtam a kevéssé szőke, annál inkább Fenerbahce- és Galatasaray zászlókkal és matricákkal ékesített autók felé - és miközben ők haladtak tobább Röszke és Budapest irányába, én a kormányt Topolya irányába, majd az általunk kedvelt kishatár átkelő felé fordítottam.

A határra érve a teljesen kihalt határállomásra érkeztünk, ahol az unatkozó szerb kiléptetés után a magyar beléptetésnél egy fiatalember és egy vámos hölgy vett minket kezelésbe.
   Az igazolványok ellenőrzése rutinfeladat volt.
   A kis hölgy nem túl lelkesen kért meg, hogy nyissam ki a csomagtartót.
  - Abban mi van-  kérdezte a Brestnitsa mellett kapott fekete polietilén zsákra.
 - Abban? Egy szamár. - mondtam neki, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne.img_20210914_155413.jpg
 - Igen, a Csacsika - tette hozzá Teri.
 - Ööööö... - Több kérdés nem volt.

Innentől már csak egy rutin út volt az itthoni utakon és autópályákon.
Hazaérkezés a kedves Bundabanda örömére...

És gyorsan kipakolás, lefekvés - mert holnap...

Vissza a Munkába!

(Vége az évadnak - de folytatjuk!)